Veiligheid, comfort en prestaties van de Multistrada V2 worden ook gegarandeerd door de allernieuwste elektronische hulpsystemen. In de S-versie wordt de reis 5-sterren dankzij een benchmark full-optional pakket voor het segment waartoe hij behoort.
De Multistrada V2 heeft vier Riding Modes (Sport, Touring, Urban, Enduro) die inwerken op de rijhulpsystemen, de motormapping en de Skyhook-vering (voor de S-versie), waardoor het karakter van de motorfiets volledig naar wens kan worden aangepast.
Het 6-assige traagheidsplatform IMU (Inertial Measurement Unit) van Bosch maakt de werking van het ABS in bochten mogelijk, d.w.z. variabel afhankelijk van de hoek van de bocht.
Het dashboard van de Multistrada V2 bestaat uit een groot, goed zichtbaar LCD-scherm. De S versie daarentegen heeft een hoge resolutie 5″ kleuren TFT display, met een intuïtieve interface die het makkelijk maakt om door het menu te navigeren. Beide versies zijn geïntegreerd met het Ducati Multimedia Systeem.
De Multistrada V2 heeft een agressief vormgegeven koplamp, typisch voor de motorfietsen uit de Multistrada familie. Achteraan is er een LED-achterlicht, dat gebruik maakt van het Ducati Brake Light systeem (reeds ontwikkeld voor op de Multistrada V4): in geval van hevig remmen, activeert dit systeem automatisch het knipperen van het achterlicht om op gepaste wijze een abrupt afremmen te signaleren aan de volgende voertuigen, wat bijdraagt tot de algemene veiligheid van de motorfiets.
In de S-versie is de koplamp full-LED, uitgerust met de Ducati Cornering Lights (DCL) functie die de verlichting van de rijbaan in bochten optimaliseert op basis van de hellingshoek van de motorfiets.
De Ducati Traction Control (DTC) van de Multistrada V2 is instelbaar op acht niveaus, terwijl ABS Cornering instelbaar is op drie en op niveau 1 “alleen voorzijde” (niet in de bochten) functionaliteit biedt. Het Vehicle Hold Control-systeem (VHC) helpt de rijder bij het bergopwaarts starten. Het wordt geactiveerd wanneer de gebruiker, terwijl de motorfiets stilstaat en de zijstandaard ingetrokken is, grote druk uitoefent op de voorremhendel of op het achterrempedaal en in staat is het voertuig stil te houden door actief in te grijpen op de achterrem.