Ducati

V4 granturismo

change paradigm

Een compacte en goed presterende motor met een robuust koppel, ontworpen om te voldoen aan de eisen van “avontuurlijke” enthousiastelingen, zonder af te zien van de opwinding van een meer sportieve geest. 

Een 4-cilinderversie , waarvan de algemene lay-out duidelijk geïnspireerd is op het Desmosedici Stradale- model, maar toch ontworpen en ontwikkeld om ultiem gebruiksgemak en uitzonderlijke veelzijdigheid te bieden. Een paradigmawisseling waardoor de nieuwe V4 Granturismo de vroegere grenzen van compactheid en lichtheid verlegt, samen met het belangrijkste onderhoudsschema van 60.000 km.

V4 Granturismo
V4 Granturismo
V4 Granturismo

Kracht binnen handbereik

1160 cc. 170 pk soepel, responsief en soepel lopend, met een maximumkoppel van 125 Nm (12,7 kgm) bij 8.750 tpm. 

De cijfers van de V4 Granturismo bepalen duidelijk het unieke karakter ervan: een geestdriftig DNA, maar toch een soepel en evenwichtig vermogen over de hele koppelcurve. Uitstekend onder alle omstandigheden , perfect voor alle rijmodi.

Een niet te stoppen motor

Licht en compact , glad en soepel , robuust en comfortabel . Dit zijn de pijlers die de state-of-the-art innovatie van de nieuwe V4 Granturismo bepalen . 

Een verandering in het paradigma, bedacht en gebouwd om de sportieve geest van Ducati te verhogen en zijn vroegere grenzen van veelzijdigheid en betrouwbaarheid te verleggen.

V4 Granturismo
V4 Granturismo
V4 Granturismo

V4 Granturismo

V4 Granturismo belangrijkste technische gegevens

  • 1158 cm³ 4-cilinder 90° V motorblok
  • Boring x slag 83 x 53,5 mm
  • Compressieverhouding 14:1
  • Maximaal vermogen 125 kW (170 PK) bij 10.500 tpm
  • Maximaal koppel 125 Nm (12,7 Kgm) bij 8.750 tpm
  • Euro 5-homologatie                   
  • Distributie deels ketting, deels tandwiel – timing met dubbele bovenliggende nokkenas, 4 kleppen per cilinder
  • Tegengesteld draaiende krukas met kruktappen in een hoek van 70°.
  • Natte multi-plaat anti-patroon servo-koppeling
  • Semi-droge cartersmering met drie oliepompen: 1 levering en 2 retour
  • Brandstofvoorziening met vier ovale gasklephuizen (46 mm diameter-equivalent)
  • 6-versnellingsbak met Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down Systeem                 
  • Klepstel onderhoudsinterval van 60.000 km
  • Deactiveren van de achterbank

4 is lichter dan 2

De keuze voor een 90° viercilinder motor met een grote boring, om een kortere en lagere motor te verkrijgen, ideaal voor een high-performance motorfiets, maar die vlotte en soepel lopende eigenschappen combineert. 

Een technische keuze die zich ook vertaalt in een uitzonderlijk lichte en compacte motor.

V4 granturismo