Ducati

Streetfighter v2

A New Fighter in Town

De nieuwe Streetfighter V2 is een sportieve naked met een uniek karakter. Hij komt niet tekort aan de wensen van rijders die op zoek zijn naar een motorfiets die het DNA van de sportieve Panigale V2 kan combineren met zowel de houding als de stijl van de bewonderde Streetfighter. Het resultaat is een intuïtief en gemakkelijk te besturen motorfiets, met de juiste dosis vermogen om pittige prestaties en maximaal rijplezier te garanderen.

Het is opmerkelijk dat dit project de kostbare vrucht is van de herinterpretatie van Ducati’s succesvolle “Fight Formula”, dit keer toegepast op de Panigale V2, ontdaan van de kuipdelen en uitgerust met een hoog en breed stuur. Het drooggewicht van dit voertuig is 178 kg en de motor is de 955 cc en 153 pk Superquadro gecontroleerd door de laatste generatie elektronica.

Ontworpen om niet vermoeid te raken

De Streetfighter V2 neemt de uiterst sportieve basis over van de Panigale V2. Maar de toevoeging van een hoog en breed stuur maakt hem een stuk comfortabeler tijdens alledaags gebruik. Ten eerste is de bredere grip handig bij het manoeuvreren bij lage snelheden of bij het navigeren in het verkeer. Een hoger stuur betekent ook dat het bovenlichaam minder gekanteld is, een positie die minder vermoeiend is voor de rug, vooral tijdens middellange tot lange ritten, en die de druk op de polsen aanzienlijk vermindert.

De vering van de Streetfighter V2 is ontworpen om alle steun te bieden die je nodig hebt voor druk bochtenwerk, maar kan zich ook aanpassen aan dagelijks gebruik.

design

De nieuwe Streetfighter V2 is essentieel en wordt gekenmerkt door een echt scherp ontwerp, zoals de V-vormige DLR die typerend is voor Ducati sportmotoren en geïnspireerd is op de beroemde grijns van The Joker.

voertuig & ergonomie

De juiste mix van sportiviteit en comfort: het zadel is nu langer, breder en heeft een nieuwe vulling die ertoe bijdraagt dat deze motorfiets nog comfortabeler is bij sportief rijden en tegelijkertijd het dagelijks gebruik vergemakkelijkt.

elektronica

Het uitgebreide en moderne elektronische compartiment van de Streetfighter V2 is geërfd van de Panigale V2. Het 6-assige IMU platform beheert alle elektronische bedieningselementen van de motorfiets en geeft de positie van de motorfiets in real time weer.

Aangename prestaties op de weg

De Streetfighter V2 is voor de Panigale V2 wat de Streetfighter V4 is voor de Panigale V4: compromisloze prestaties, en plezierig op de weg met zijn hoge en brede stuur. En zonder de kuip, voor een sobere vormgeving die slank en soms extreem is, met een voorkant dat naar voren steekt alsof het de lijnen van de tank volgt.

DUCATI SUPERQUADRO MOTORBLOK

Krachtig maar plezierig op de weg, de 955 cc Superquadro-twin van de Streetfighter V2 is goed voor 153 pk bij 10.750 tpm en 101,5 Nm aan maximumkoppel bij 9000 tpm. Het Streetfighter V2-motorblok heeft een Euro 5-goedkeuring en deelt een uitlaat met die van de Panigale V2. Het systeem is volledig onder de motorfiets ontwikkeld. Aan de rechterzijde komt een compacte nieuwe demper tevoorschijn. De gasklephulzen (onafhankelijk geregeld met een volledig Ride by Wire-systeem) zijn ovaal gesneden met een diameter van 62 mm.

 
 
 
 
TYPE
Superquadro: 90 ° V2, Desmodromisch 4 kleppen per cilinder, Vloeistofgekoeld
CILINDERINHOUD
955 cc
VERMOGEN
112,3 kW (153 PK) @ 10.750 rpm
KOPPEL
101,4 Nm (74,8 lb-ft) @ 9.000 rpm
BORING X SLAG
100 x 60,8 mm
COMPRESSIEVERHOUDING
12.5:1
BRANDSTOFINJECTIE
Elektronisch brandstofinjectiesysteem, dubbele injectie per cilinder. Volledige ride-by-wire elliptische gasklephulzen
UITLAAT
2-1-2-1 systeem, met 2 katalysators en 2 lambdasondes

VERKOOP PRIJs STREeTFIGHTER V2:

Streetfighter V2 € 19.290,-

DUCATI RED

BIKE CONFIGURATOR

Stel hier uw Streetfighter V2 samen!

Ducati

Streetfighter v4

De Panigale V4, ontdaan van de kuipen en met hoog, breed stuur. Dit is kortweg het onderliggende concept van de nieuwe Streetfighter V4, een motorfiets die de sensatie van de rit elke keer dat hij de weg opgaat vergroot.

Het resultaat? Een ongeëvenaarde naked die in de startblokken staat met geavanceerde technologie en een ontzagwekkend design dat pure prestaties uitstraalt.

De minimalistische full-LED-koplamp past precies bij de uitstraling van de Streetfighter V4. Aan de ene kant herinnert hij aan de voorkant van de Panigale V4 en aan de andere kant roept hij de gekke grijns van de Joker op (het stripverhaalkarakter waarop het Ducati Centro Stile zich heeft laten inspireren voor deze nieuwe, door Bologna gebouwde naked model). De V-vormige DRL is al te zien op de Panigale V4 en SuperSport en is een ander duidelijk Ducati handelsmerk.

Hoog vermogen

De nieuwe Streetfighter V4 wordt aangedreven door een 1103 cm3 Desmosedici Stradale motor. In deze configuratie levert de 90° V4 208 pk (153 kW) bij 12.750 tpm, een ongeëvenaard vermogensniveau in het naked segment, perfect in overeenstemming met het totale karakter van de nieuwe Streetfighter V4. Het maximale koppel is 123 Nm (12,5 kgm) bij 11.500 tpm, vrijwel ongewijzigd ten opzichte van de Panigale V4. Dankzij de speciale motorkartering kunnen rijders veilig het maximale halen uit de Streetfighter V4-prestaties op de weg.

De uiteindelijke verhouding, korter dan die van de Panigale V4, levert een hoger wielkoppel van +10%, wat een onmiddellijke reactie op het gas bediening garandeert.

Het vermogen en koppel kunnen worden verhoogd tot 220 pk (162 kW) en 130 Nm (13,2 kgm) door de volledige Ducati Performance-uitlaat van Akrapovič te monteren, die ook het gewicht met -6 kg vermindert.

De Nieuwe Streetfighter is..

Ego Booster Design

Apex Performance

Desmosedici GP-Bike afgeleide Technologie

Ergonomie, meer comfort, meer controle

Vergeleken met de Panigale V4 is de rijpositie – met een bovengrondse hoogte van 845 mm – opnieuw gedefinieerd volgens de specificaties van een naked model. In overeenstemming met de streetfight culture zijn de halfgrepen vervangen door een hoge, brede stuurstang die, in combinatie met een gematigde positie van de voetsteunen, zorgt voor sportief comfort tijdens ritten door de stad en de controle die nodig is om op landwegen of op het circuit te rijden.

Met behoud van veel van de stilistische kenmerken van de Panigale, wordt de staart ondersteund door een stalen subframe en is de achterkant opnieuw ontworpen om het passagierscomfort te verbeteren en de rijder meer ruimte in de lengte te geven. 

Streetfighter-V4

MotoGP-afgeleide elektronica

Het elektronicapakket van de nieuwste generatie van de Streetfighter V4 is gebaseerd op een 6-assige traagheidsmeter (6D IMU) die onmiddellijk de roll-, yaw- en hellingshoek van de motor detecteert.

Het elektronicapakket heeft bedieningselementen voor elk onderdeel van de rit: sommige houden toezicht op de start, acceleratie en remmen, andere regelen de tractie en weer andere bieden een helpende hand bij het nemen van bochten en het uitwijken van de bochten. 

  • ABS bochtenwerk EVO
  • Ducati Tractiecontrole (DTC) EVO 2
  • Ducati schuifregelaar (DSC)
  • Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
  • Ducati Power Lancering (DPL)
  • Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2
  • Motorremaansturing (EBC) EVO
  • Ducati elektronische ophanging (DES) EVO 

De operationele parameters voor elk van deze bedieningselementen zijn standaard gekoppeld aan de drie Streetfighter V4 Riding Modes. Rijders kunnen de parameters aanpassen aan hun rijstijl of de Ducati-fabrieksinstellingen herstellen. DTC-, DWC-, DSC- of EBC-bedieningsniveaus kunnen snel worden aangepast via de linker schakelbediening.

Tweede generatie TFT-instrumenten

De Streetfighter V4 heeft hetzelfde 5″ full-TFT hoge resolutie kleurenscherm (186,59 PPI – 800xRGBx480) als de Panigale V4. Het dashboard wordt gedomineerd door de ronde virtuele toerenteller aan de rechterkant. Desmosedici Stradale toeren worden weergegeven op een naaldmeter. De beweging van deze laatste gaat gepaard met een wit spoor dat fungeert als een ‘shift light’, waarbij de kleur verandert van wit naar oranje en vervolgens rood als de toerentallimiet nadert.

De rijder kan twee verschillende lay-outs oproepen: Track’ benadrukt de rondetijden en de toerenteller schaal maakt de toerentallen die typisch zijn voor circuitgebruik duidelijker zichtbaar; ‘Road’ vervangt de rondetijden door informatie op het Ducati Multimedia System (DMS), waar aanwezig, en de toerenteller schaal is meer geschikt voor weggebruik. 

 

 

Streetfighter V4

Streetfighter V4 S

DES EVO

 ✓ 

Front Suspension

 Ø 43 mm Showa BPF fork 

 Ø 43 mm Öhlins NIX30 event-based fork 

 Rear Suspension 

 Sachs shock 

 Öhlins TTX36 event-based shock 

 Steering damper 

 Sachs 

 Öhlins event-based 

 Wheels 

 Aluminum alloy casted 

 Marchesini Aluminum forged 

 Dry Weight 

 180 kg (397 lb) 

 178 (392 lb) 

 Kerb weight 

 201 kg (443 lb) 

 199 kg (439 lb) 

 

Verkoop prijzen Streetfighter v4:

Streetfighter V4
€ 24.490,-

ducati red

Streetfighter V4 S
€ 28.690,-

ducati red

Streetfighter v4 S
€ 28.990,-

dark stealth

Streetfighter v4 SP
€ 37.490,-

sp livery

BIKE CONFIGURATOR

Stel hier uw Streetfighter V4 samen!