Ducati

Panigale V2

Red Essence

De tweecilinder Panigale heeft een grondige metamorfose ondergaan. Hernoemd als de Panigale V2, heeft een totaal nieuw design, is voorzien van geavanceerde elektronica op basis van een 6-assig traagheidsplatform en biedt, dankzij een comfortabeler en veiliger zadel en the set-up van de vering, betere en veiligere sportprestaties, terwijl het rijden op de weg aangenamer en gebruiksvriendelijker is dan ooit.  

De naam zegt de Ducati tweecilinder liefhebbers dat de motor wordt aangedreven door de 955 cm³ Superquadro.

Red Essence

De perfecte combinatie van kracht en elegantie

De nieuwe Panigale V2 is een stevige maar compacte motorfiets met een essentieel ontwerp en duidelijke lijnen die kracht overbrengen zonder onder te doen aan de klassieke Ducati superbike flair

De Panigale V2 is voorzien van de enkelzijdige aluminium swingarm, het kenmerk van elke Ducati high-end sport. De uitgebreide kuip benadrukt de compactere twee-cylinder Superquadro motorblok (kleiner in vergelijking met de Desmosedici Stradale), waardoor een motorfiets ontstaat die zichtbaar slanker en minder intimiderend is dan de Panigale V4.

Panigale-V2
Panigale-V2
Panigale-V2
Panigale-V2

Superquadro: De Ducati tweecilinder

De 955 cm³ tweecilinder Superquadro het motorblok voldoet aan de Euro 5 normen. Vergeleken met het motorblok van de 959 Panigale levert hij 5 pk extra en 2 Nm meer koppel. Daarnaast is hij voorzien van een nieuwe compacte uitlaatdemper, die volledig onder de motor is gemonteerd. 

Met een maximaal vermogen van 155 pk bij 10.750 tpm en een koppel van 104 Nm bij 9.000 tpm levert deze tweecilindermotor soepel en plezierig vermogen op de weg en blijft hij krachtig – maar altijd onder controle – op het circuit.

Comfortabeler en veiliger

De Panigale V2 heeft zijn ergonomie herzien om het comfort te verbeteren. Het nieuwe zadel zorgt voor meer beweging in de lengterichting van de rijder en meer comfort dankzij het nieuwe schuim dat het zadel met 5 mm verhoogt. De positie van de voetsteunen blijft hetzelfde.

De Nieuwe Panigale V2 is..

GEWELDIG ONTWERP

PLEZIER OP DE WEG

VERTROUWEN OP DE CIRCUIT

Altijd de beste technologie en elektronica

De Panigale V2 is voorzien van moderne elektronica op basis van een 6-assig inertiaal platform dat direct de roll-, yaw- en hellingshoek van de motor detecteert.

Het nieuwe elektronicapakket verhoogt de actieve veiligheid en dynamische controlestandaarden door de bochtenfunctie toe te voegen aan het ABS, de quickshift te upgraden zodat deze nu ook de down-changes en tractiecontrole, motorremcontrole en wheeliecontrole omvat.

Zoals je zou verwachten, zijn alle bedieningselementen opgenomen in de drie rijmodi (Race, Sport en Street) en kunnen ze worden aangepast via het nieuwe 4,3″ kleuren TFT-dashboard. Met een gebruiksvriendelijke grafische interface, navigatiemenu’s, het aanpassen van instellingen en het identificeren van de geselecteerde rijmodus is een fluitje van een cent.

VERKOOP PRIJS Panigale V2:

Panigale-V2-Red

PANIGALE V2 € 20.990,-

ducati red

Ducati

PANIGALE V4

De wetenschap van snelheid

De 2020-versie van de nieuwe Panigale V4 verbetert de prestaties nog verder en brengt zowel amateurs als profs een baanbrekende ervaring op. Een reeks verfijningen zorgen voor een eenvoudiger, gebruiksvriendelijker , minder vermoeiende rit en maken de fiets tegelijkertijd sneller, niet alleen tijdens individuele ronden, maar ook tijdens hele getimede sessies. 

Het Aero-pakket biedt verbeterde bescherming tegen de luchtstroom en verbetert de algehele voertuigstabiliteit, waardoor het vertrouwen wordt vergroot. Het voorframe wijzigt in plaats daarvan de stijfheid om een ​​beter gevoel aan de voorkant te geven bij extreme magere hoeken. 

De ingenieurs van Ducati en Ducati Corse hebben de feedback / datanummers van klanten over de hele wereld en evenementen van Superbike World Championship weten te kraken. Hun analyse heeft geleid tot een reeks aërodynamische, chassis, elektronische besturing en Ride by Wire-kaartwijzigingen: ontworpen om de stabiliteit en inschakelsnelheid te verhogen, deze veranderingen maken het gemakkelijker om bochten te sluiten en zorgen ervoor dat rijders meer zelfverzekerde gasregeling krijgen.

Panigale-V4-S
Panigale-V4-S

Aerodynamisch pakket door Ducati Corse

Co-ontwikkeld door Ducati Corse en de Ducati Style Centre, de nieuwe Panigale V4 2020 aerodynamica pakket nu spiegels die van de Panigale V4 R. Het resultaat; kuipjes die – in echte Panigale-stijl – volledig voldoen aan de officiële Ducati Superbike-vereisten.

Net als in MotoGP, omvatte aerodynamische ontwikkeling een reeks voorbereidende CFD-onderzoeken (Computational Fluid Dynamics), gevolgd door optimalisatie op een volledig windtunnelmodel .

Het nieuwe Panigale V4 2020 aerodynamica-pakket omvat:

  • Plexiglasscherm, neuskuip en grotere zijkuipen
  • Efficiëntere zijopeningen voor radiatordoorgang
  • Aerofoils 

V4 90 ° indeling

De nieuwe Panigale V4 2020 wordt aangedreven door de 1.103 cm3 Desmosedici Stradale (42 ° achterwaarts ten opzichte van de horizontaal), een MotoGP-afgeleide 90 ° V4 met Desmodromic timing, een unieke motor met een tegengesteld draaiende krukas en Tweelingpuls schietopdracht. De motor kan 214 pk leveren bij 13.000 tpm en een koppel van 12,6 kgm bij 10.000 tpm, wat zorgt voor geweldig wegrijden.

2020 verbeteringen

Belangrijke wijzigingen op de nieuwe Panigale V4 2020 chassis de invoering van het hebben gezien voorframe . Gebouwd volgens de Ducati Corse-specificaties, heeft deze laatste een speciale ophanging met een hoger barringcentrum , een grotere kettinghoek en een verbeterd gebruik van de veerweg. Dankzij deze aanpassingen is de fiets gemakkelijker in de hoek te leggen wanneer je remt, sneller bij de top komt, kuilen en rimpelingen effectiever opzuigt en zich neutraaler uit de hoek gedraagt.

Elektronische besturing van de nieuwste generatie

De nieuwe Panigale V4 2020 beschikt over een elektronicapakket van de nieuwste generatie op basis van een 6-assig traagheidsplatform dat onmiddellijk de rol-, gier- en hellingshoek van de fiets detecteert.

Het elektronicapakket houdt toezicht op elk aspect van de rit: sommige bedieningselementen houden toezicht op het starten, versnellen en remmen, andere regelen de tractie en weer anderen helpen een handje in bochten en uit de hoek gerekte stukken.

  • ABS in bochten EVO
  • Ducati Traction Control (DTC) EVO 2
  • Ducati Slide Control (DSC)
  • Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
  • Ducati Power Launch (DPL)
  • Ducati Quick Shift up / down (DQS) EVO 2
  • Engine Brake Control (EBC) EVO
  • Ducati Electronic Suspension (DES) EVO

De operationele parameters voor elk van deze bedieningselementen zijn standaard gekoppeld aan de drie Panigale V4-rijmodi . Rijders kunnen parameters aanpassen aan hun rijstijl of de fabrieksinstellingen van Ducati herstellen. DTC-, DWC-, DSC- of EBC-besturingsniveaus kunnen snel worden aangepast via het linkerschakelapparaat.

 
Panigale V4
Panigale V4 S
Voorwielophanging
Ø 43 mm Showa BPF
Ø 43 mm Öhlins NIX30 event-gebaseerd
Achtervering
Sachs mono-shock
Öhlins TTX36-gebeurtenisgebaseerd
Stuurdemper
Sachs
Öhlins
Handgrepen in racestijl
Lithium ion batterij
Wheels
Aluminiumlegering gegoten
Marchesini aluminium gesmeed
Voorspatbord kleur
Ducati Red
Zwart
Droog gewicht
175 kg
174 kg
Rijklaar gewicht
198 kg
195 kg

VERKOOP PRIJZEN PANIGALE V4:

PANIGALE V4 € 26.990,-

ducati red

Panigale-V4-S

PANIGALE V4 S € 33.190,-

ducati red