Ducati

Panigale V2

Red Essence

De tweecilinder Panigale heeft een grondige metamorfose ondergaan. Hernoemd als de Panigale V2, heeft een totaal nieuw design, is voorzien van geavanceerde elektronica op basis van een 6-assig traagheidsplatform en biedt, dankzij een comfortabeler en veiliger zadel en the set-up van de vering, betere en veiligere sportprestaties, terwijl het rijden op de weg aangenamer en gebruiksvriendelijker is dan ooit.  

De naam zegt de Ducati tweecilinder liefhebbers dat de motor wordt aangedreven door de 955 cm³ Superquadro.

Red Essence

De perfecte combinatie van kracht en elegantie

De nieuwe Panigale V2 is een stevige maar compacte motorfiets met een essentieel ontwerp en duidelijke lijnen die kracht overbrengen zonder onder te doen aan de klassieke Ducati superbike flair

De Panigale V2 is voorzien van de enkelzijdige aluminium swingarm, het kenmerk van elke Ducati high-end sport. De uitgebreide kuip benadrukt de compactere twee-cylinder Superquadro motorblok (kleiner in vergelijking met de Desmosedici Stradale), waardoor een motorfiets ontstaat die zichtbaar slanker en minder intimiderend is dan de Panigale V4.

Panigale-V2
Panigale-V2
Panigale-V2
Panigale-V2

Superquadro: De Ducati tweecilinder

De 955 cm³ tweecilinder Superquadro het motorblok voldoet aan de Euro 5 normen. Vergeleken met het motorblok van de 959 Panigale levert hij 5 pk extra en 2 Nm meer koppel. Daarnaast is hij voorzien van een nieuwe compacte uitlaatdemper, die volledig onder de motor is gemonteerd. 

Met een maximaal vermogen van 155 pk bij 10.750 tpm en een koppel van 104 Nm bij 9.000 tpm levert deze tweecilindermotor soepel en plezierig vermogen op de weg en blijft hij krachtig – maar altijd onder controle – op het circuit.

Comfortabeler en veiliger

De Panigale V2 heeft zijn ergonomie herzien om het comfort te verbeteren. Het nieuwe zadel zorgt voor meer beweging in de lengterichting van de rijder en meer comfort dankzij het nieuwe schuim dat het zadel met 5 mm verhoogt. De positie van de voetsteunen blijft hetzelfde.

De Nieuwe Panigale V2 is..

GEWELDIG ONTWERP

PLEZIER OP DE WEG

VERTROUWEN OP DE CIRCUIT

Altijd de beste technologie en elektronica

De Panigale V2 is voorzien van moderne elektronica op basis van een 6-assig inertiaal platform dat direct de roll-, yaw- en hellingshoek van de motor detecteert.

Het nieuwe elektronicapakket verhoogt de actieve veiligheid en dynamische controlestandaarden door de bochtenfunctie toe te voegen aan het ABS, de quickshift te upgraden zodat deze nu ook de down-changes en tractiecontrole, motorremcontrole en wheeliecontrole omvat.

Zoals je zou verwachten, zijn alle bedieningselementen opgenomen in de drie rijmodi (Race, Sport en Street) en kunnen ze worden aangepast via het nieuwe 4,3″ kleuren TFT-dashboard. Met een gebruiksvriendelijke grafische interface, navigatiemenu’s, het aanpassen van instellingen en het identificeren van de geselecteerde rijmodus is een fluitje van een cent.

VERKOOP PRIJzen Panigale V2:

Panigale-V2-Red

PANIGALE V2 € 22.290,-

ducati red

Panigale-V2

PANIGALE V2 € 22.690,-

GP WHITE

PANIGALE V2 € 25.590,-

Bayliss 20th Anniversary

BIKE CONFIGURATOR

Stel hier uw Panigale V2 samen!

Ducati

PANIGALE V4

The Evolution of Speed

De Panigale V4 2022 vertegenwoordigt de laatste stap in het karakteristieke pad van de Borgo Panigale sport motorfietsen en het leven van Ducati Corse jarenlange ervaring gekoppeld aan voortdurende kennis en het delen van technologie uit de wereld van het racen direct naar de productie motorfietsen. 

Met de 2022 versie, voltooit het Panigale V4 project de meest significante evolutie sinds haar geboorte. De verbeteringen hebben betrekking op alle gebieden: aerodynamicaergonomiemotorblokchassis en elektronica. Het resultaat is een nog snellere motorfiets op het circuit en tegelijkertijd intuïtiever en gemakkelijker voor een breed scala aan rijders. Kortom, hij biedt zowel pro-coureurs als amateurs geweldige en lonende opwinding. 

Vernieuwd uiterlijk

Zelfs het uiterlijk van de motorfiets is vernieuwd, met een extra dosis agressieve smaak. Het ongekende grafische ontwerp bedacht door het Ducati Centro Stile omvat de zwarte kleur voor de logo’s aangebracht op de volledig rode kuipdelen, het dubbele stoffen zadel (two-tone op de S-versie) en, opnieuw voor de S-versie, het rode label op de zwarte velgen.

Nog betere prestaties

De verbeteringen voor 2022 werden bevestigd tijdens een speciale test op het racecircuit van Vallelunga, in Italië. De Panigale V4 S 2021 en de 2022-versie, beide uitgerust met Pirelli SC1-banden, stonden centraal, bereden door twee testers samen met de profrenner Michele Pirro. Aan het einde van de dag bleek dat de eerste tester zijn beste ronde op de nieuwe Panigale V4 S 2022 met 0,9 seconden verbeterde, de tweede met 1,2 seconde, terwijl Michele Pirro een halve seconde sneller was en slechts drie seconden verwijderd was van zijn beste tijd in race 1 op het circuit van Vallelunga, ter gelegenheid van het Italiaanse Superbike-kampioenschap van dit jaar, waar hij echter reed met de meest performante SCX-compound. 

verbeteringen

Belangrijke wijzigingen op de nieuwe Panigale V4 chassis de invoering van het hebben gezien voorframe . Gebouwd volgens de Ducati Corse-specificaties, heeft deze laatste een speciale ophanging met een hoger barringcentrum , een grotere kettinghoek en een verbeterd gebruik van de veerweg. Dankzij deze aanpassingen is de fiets gemakkelijker in de hoek te leggen wanneer je remt, sneller bij de top komt, kuilen en rimpelingen effectiever opzuigt en zich neutraaler uit de hoek gedraagt.

AERODYNAMIC

Nog mooier met nieuwe, compactere en efficiëntere winglets met dubbel profiel en opnieuw ontworpen afzuigers om het koelsysteem te verbeteren.

MOTORBLOK

Verhoogd vermogen tot 215,5 pk bij 13.000 rpm en nieuwe SBK-versnellingsbak met verlengde I, II en VI versnelling. Nieuwe koppelmanagementstrategie die de rijder de mogelijkheid biedt om altijd de optimale stuwkracht te hebben bij het openen van het gas.

CHASSIS

Het draaipunt van de enkelzijdige achterbrug is 4 mm hoger geplaatst. Uitgerust met de nieuwe Öhlins NPX 25/30 elektronisch geregelde comprimerende vork die gebruik maakt van een cartridge-dempingssysteem met drukregeling en een veerweg van 125 mm.

ERGONOMIE

Platter zadel en nieuwe tankvorm in het achterste gedeelte zodat de rijder beter kan aanhaken bij het remmen en sneller en langer kan rijden.

ELEKTRONISCHE BEDIENING

Nieuwe Power Mode systeem met 4 motorconfiguraties om alle soorten rijders tevreden te stellen, van professionals tot amateurs die hun eerste circuitdagen aanpakken.

TFT UITRUSTING

Schakelindicator in SBK-stijl. Nieuwe graphics, ontworpen voor het circuit, om de rijder te helpen bij de fijne afstelling van de elektronische bediening.

Elektronische besturing van de nieuwste generatie

De nieuwe Panigale V4 beschikt over een elektronicapakket van de nieuwste generatie op basis van een 6-assig traagheidsplatform dat onmiddellijk de rol-, gier- en hellingshoek van de fiets detecteert.

Het elektronicapakket houdt toezicht op elk aspect van de rit: sommige bedieningselementen houden toezicht op het starten, versnellen en remmen, andere regelen de tractie en weer anderen helpen een handje in bochten en uit de hoek gerekte stukken.

  • ABS in bochten EVO
  • Ducati Traction Control (DTC) EVO 2
  • Ducati Slide Control (DSC)
  • Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
  • Ducati Power Launch (DPL)
  • Ducati Quick Shift up / down (DQS) EVO 2
  • Engine Brake Control (EBC) EVO
  • Ducati Electronic Suspension (DES) EVO

De operationele parameters voor elk van deze bedieningselementen zijn standaard gekoppeld aan de drie Panigale V4-rijmodi . Rijders kunnen parameters aanpassen aan hun rijstijl of de fabrieksinstellingen van Ducati herstellen. DTC-, DWC-, DSC- of EBC-besturingsniveaus kunnen snel worden aangepast via het linkerschakelapparaat.

 
 
 
 
TYPE
Desmosedici Stradale 90° V4, tegengesteld draaiende krukas, 4 Desmodromische timing, 4 kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld
CILINDERINHOUD
1,103 cc
BORING X SLAG
81 x 53.5 mm
COMPRESSIEVERHOUDING
14.0:1
VERMOGEN
158.5 kW (215.5 pk) @ 13,000 rpm
KOPPEL
123.6 Nm (91.2 lb-ft) @ 9,500 rpm
BRANDSTOFINJECTIE
Elektronisch brandstofinjectiesysteem. Dubbele injectoren per cilinder. Elliptische gasklephuizen met volledige ride-by-wire. Variabel afgiftesysteem.
UITLAAT
4-2-1-2 systeem, met 2 katalysators en 4 lambda sondes.

VERKOOP PRIJZEN PANIGALE V4:

PANIGALE V4
€ 29.090,-

ducati red

PANIGALE V4 S
€ 35.790,-

ducati red

PANIGALE V4 SP
€ 42.990,-

wintertest livery

BIKE CONFIGURATOR

Stel hier uw Panigale V4 samen!