De tweecilinder Panigale heeft een grondige metamorfose ondergaan. Hernoemd als de Panigale V2, heeft een totaal nieuw design, is voorzien van geavanceerde elektronica op basis van een 6-assig traagheidsplatform en biedt, dankzij een comfortabeler en veiliger zadel en the set-up van de vering, betere en veiligere sportprestaties, terwijl het rijden op de weg aangenamer en gebruiksvriendelijker is dan ooit.
De naam zegt de Ducati tweecilinder liefhebbers dat de motor wordt aangedreven door de 955 cm³ Superquadro.
De nieuwe Panigale V2 is een stevige maar compacte motorfiets met een essentieel ontwerp en duidelijke lijnen die kracht overbrengen zonder onder te doen aan de klassieke Ducati superbike flair.
De Panigale V2 is voorzien van de enkelzijdige aluminium swingarm, het kenmerk van elke Ducati high-end sport. De uitgebreide kuip benadrukt de compactere twee-cylinder Superquadro motorblok (kleiner in vergelijking met de Desmosedici Stradale), waardoor een motorfiets ontstaat die zichtbaar slanker en minder intimiderend is dan de Panigale V4.
De 955 cm³ tweecilinder Superquadro het motorblok voldoet aan de Euro 5 normen. Vergeleken met het motorblok van de 959 Panigale levert hij 5 pk extra en 2 Nm meer koppel. Daarnaast is hij voorzien van een nieuwe compacte uitlaatdemper, die volledig onder de motor is gemonteerd.
Met een maximaal vermogen van 155 pk bij 10.750 tpm en een koppel van 104 Nm bij 9.000 tpm levert deze tweecilindermotor soepel en plezierig vermogen op de weg en blijft hij krachtig – maar altijd onder controle – op het circuit.
De Panigale V2 heeft zijn ergonomie herzien om het comfort te verbeteren. Het nieuwe zadel zorgt voor meer beweging in de lengterichting van de rijder en meer comfort dankzij het nieuwe schuim dat het zadel met 5 mm verhoogt. De positie van de voetsteunen blijft hetzelfde.
De Panigale V2 is voorzien van moderne elektronica op basis van een 6-assig inertiaal platform dat direct de roll-, yaw- en hellingshoek van de motor detecteert.
Het nieuwe elektronicapakket verhoogt de actieve veiligheid en dynamische controlestandaarden door de bochtenfunctie toe te voegen aan het ABS, de quickshift te upgraden zodat deze nu ook de down-changes en tractiecontrole, motorremcontrole en wheeliecontrole omvat.
Zoals je zou verwachten, zijn alle bedieningselementen opgenomen in de drie rijmodi (Race, Sport en Street) en kunnen ze worden aangepast via het nieuwe 4,3″ kleuren TFT-dashboard. Met een gebruiksvriendelijke grafische interface, navigatiemenu’s, het aanpassen van instellingen en het identificeren van de geselecteerde rijmodus is een fluitje van een cent.
ducati red
black on black
Bayliss 20th Anniversary
De Panigale V4 2022 vertegenwoordigt de laatste stap in het karakteristieke pad van de Borgo Panigale sport motorfietsen en het leven van Ducati Corse jarenlange ervaring gekoppeld aan voortdurende kennis en het delen van technologie uit de wereld van het racen direct naar de productie motorfietsen.
Met de 2022 versie, voltooit het Panigale V4 project de meest significante evolutie sinds haar geboorte. De verbeteringen hebben betrekking op alle gebieden: aerodynamica, ergonomie, motorblok, chassis en elektronica. Het resultaat is een nog snellere motorfiets op het circuit en tegelijkertijd intuïtiever en gemakkelijker voor een breed scala aan rijders. Kortom, hij biedt zowel pro-coureurs als amateurs geweldige en lonende opwinding.
Zelfs het uiterlijk van de motorfiets is vernieuwd, met een extra dosis agressieve smaak. Het ongekende grafische ontwerp bedacht door het Ducati Centro Stile omvat de zwarte kleur voor de logo’s aangebracht op de volledig rode kuipdelen, het dubbele stoffen zadel (two-tone op de S-versie) en, opnieuw voor de S-versie, het rode label op de zwarte velgen.
De verbeteringen voor 2022 werden bevestigd tijdens een speciale test op het racecircuit van Vallelunga, in Italië. De Panigale V4 S 2021 en de 2022-versie, beide uitgerust met Pirelli SC1-banden, stonden centraal, bereden door twee testers samen met de profrenner Michele Pirro. Aan het einde van de dag bleek dat de eerste tester zijn beste ronde op de nieuwe Panigale V4 S 2022 met 0,9 seconden verbeterde, de tweede met 1,2 seconde, terwijl Michele Pirro een halve seconde sneller was en slechts drie seconden verwijderd was van zijn beste tijd in race 1 op het circuit van Vallelunga, ter gelegenheid van het Italiaanse Superbike-kampioenschap van dit jaar, waar hij echter reed met de meest performante SCX-compound.
Belangrijke wijzigingen op de nieuwe Panigale V4 chassis de invoering van het hebben gezien voorframe . Gebouwd volgens de Ducati Corse-specificaties, heeft deze laatste een speciale ophanging met een hoger barringcentrum , een grotere kettinghoek en een verbeterd gebruik van de veerweg. Dankzij deze aanpassingen is de fiets gemakkelijker in de hoek te leggen wanneer je remt, sneller bij de top komt, kuilen en rimpelingen effectiever opzuigt en zich neutraaler uit de hoek gedraagt.
Nog mooier met nieuwe, compactere en efficiëntere winglets met dubbel profiel en opnieuw ontworpen afzuigers om het koelsysteem te verbeteren.
Verhoogd vermogen tot 215,5 pk bij 13.000 rpm en nieuwe SBK-versnellingsbak met verlengde I, II en VI versnelling. Nieuwe koppelmanagementstrategie die de rijder de mogelijkheid biedt om altijd de optimale stuwkracht te hebben bij het openen van het gas.
Het draaipunt van de enkelzijdige achterbrug is 4 mm hoger geplaatst. Uitgerust met de nieuwe Öhlins NPX 25/30 elektronisch geregelde comprimerende vork die gebruik maakt van een cartridge-dempingssysteem met drukregeling en een veerweg van 125 mm.
Platter zadel en nieuwe tankvorm in het achterste gedeelte zodat de rijder beter kan aanhaken bij het remmen en sneller en langer kan rijden.
Nieuwe Power Mode systeem met 4 motorconfiguraties om alle soorten rijders tevreden te stellen, van professionals tot amateurs die hun eerste circuitdagen aanpakken.
Schakelindicator in SBK-stijl. Nieuwe graphics, ontworpen voor het circuit, om de rijder te helpen bij de fijne afstelling van de elektronische bediening.
De nieuwe Panigale V4 beschikt over een elektronicapakket van de nieuwste generatie op basis van een 6-assig traagheidsplatform dat onmiddellijk de rol-, gier- en hellingshoek van de fiets detecteert.
Het elektronicapakket houdt toezicht op elk aspect van de rit: sommige bedieningselementen houden toezicht op het starten, versnellen en remmen, andere regelen de tractie en weer anderen helpen een handje in bochten en uit de hoek gerekte stukken.
De operationele parameters voor elk van deze bedieningselementen zijn standaard gekoppeld aan de drie Panigale V4-rijmodi . Rijders kunnen parameters aanpassen aan hun rijstijl of de fabrieksinstellingen van Ducati herstellen. DTC-, DWC-, DSC- of EBC-besturingsniveaus kunnen snel worden aangepast via het linkerschakelapparaat.
ducati red
ducati red
30° Anniversario 916
ducati red
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Advertisement" category. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
elementor | never | The website's WordPress theme uses this cookie. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
PHPSESSID | session | This cookie is native to PHP applications. The cookie stores and identifies a user's unique session ID to manage user sessions on the website. The cookie is a session cookie and will be deleted when all the browser windows are closed. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
_GRECAPTCHA | 5 months 27 days | Google Recaptcha service sets this cookie to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_gid | 1 day | Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Looptijd | Omschrijving |
---|---|---|
mo_inl_verify | session | Description is currently not available. |
_gat_QonnexApp | 1 minute | Description is currently not available. |